W dniach 20 – 21 września 2024 w siedzibie Centrum Językowego UJ CM przy ul. Radziwiłłowskiej 4 odbyła się 1. międzynarodowa konferencja pt. „Languages in Medicine: Teaching, Testing, Practice” (Języki w medycynie: nauczanie, testowanie, praktyka). W konferencji uczestniczyły osoby z różnych uczelni medycznych w Polsce i za granicą, jak również z polskich i zagranicznych instytucji edukacyjnych czy biur tłumaczeń. W pierwszym dniu konferencji mieliśmy przyjemność i zaszczyt wysłuchać wykładu otwierającego wygłoszonego przez Ros Wright, znaną i cenioną autorkę podręczników […]
9 września 2024 dr Magdalena Kwinta przeprowadziła szkolenie na temat standaryzacji przygotowywania i oceniania testów śródsemestralnych oraz pisemnych prac zaliczeniowych. Podczas szkolenia zostały omówione i ujednolicone między innymi: cele oraz zasady przygotowywania testów, rodzaje zadań, a także kryteria oceny.
24 czerwca 2024 odbyło się szkolenie z zakresu standaryzacji oceniania prac pisemnych na poziomie B2+. W trakcie szkolenia zostały przedstawione zaktualizowane, szczegółowe wytyczne do oceny każdego aspektu zadania „writing” w ramach egzaminów końcowych czy zaliczeń lektoratu. Szkolenie przeprowadziła dr Magdalena Kwinta, a w opracowaniu szkolenia pomogła mgr Karolina Szkoła.
W ramach programu Erasmus+ w dniach 29 kwietnia – 4 maja 2024 r. wykładowcy Centrum Językowego UJ CM – mgr Aleksandra Celary, mgr Judyta Dębakowska, dr Adam Krzyk, mgr Katarzyna Małajowicz – przebywali w Chorwacji na Uniwersytecie w Zadarze. Pracownicy CJ UJ CM wzięli w tym czasie udział w szkoleniach i obserwacjach zajęć oraz przeprowadzili warsztaty i wykłady dla studentów tamtejszego uniwersytetu.
W ramach działań mających na celu podoszenie jakości prowadzenia zajęć dydaktycznych wykładowcy Centrum Językowego UJ CM – mgr Aleksandra Celary, dr Adam Krzyk, mgr Katarzyna Małajowicz – w dniu 25 kwietnia 2024 r. przeprowadzili warsztaty z komunikacji pt. Introduction to Medical Communication, dedykowane studentom Wydziału Nauk o Zdrowiu. Podczas warsztatów prowadzący omówili charakterystykę komunikacji z pacjentem w języku angielskim. Studenci mieli możliwość wypowiedzenia się na temat swoich doświadczeń komunikacyjnych […]